Viestinnän opinnot ovat olleet minulle tärkeitä, sillä pidän äidinkielen ja kirjoittamisen taitoja suuressa arvossa. Pidän viestinnästä aiheena, ja minusta se on olennainen taito jokaiselle ammatista riippumatta. Se on myös taito, jota pitää koko ajan kehittää ja ylläpitää. Lukiossa olin tyytyväinen äidinkielen ja viestinnän taitoihini, mutta välivuotenani huolestuin etenkin kirjoittamistaidon rapistumisesta, sillä minulla oli niin paljon vähemmän aihetta kirjoittaa. En ollut myöskään tietoinen siitä, käsitelläänkö viestintää ja kirjoittamista aiheena ammattikorkeakoulussa samalla lailla kuin aikaisemmin koulussa. Ammattikorkeakoulun alkaessa olin helpottunut viestinnän opintojen alkamisesta, sillä en tosiaan ollut tyytyväinen viestinnän taitoihini. Nyt kun opintoja on puolisen vuotta alla olen taas alkanut tottumaan kirjoittamiseen ja niin sanotusti asialliseen viestintään. Esseen kirjoittaminen, esitelmien pitäminen ja sähköpostien laatiminen ovat palauttaneet mieleen asioita jo...